Årsmöte 4 februari 2019

Dags igen för årsmöte! Nils-Olof ”Carno” Karlsson och Anders Sylvan fick uppdraget att leda mötesförhandlingarna vilket de gjorde med bravur. Förra årets verksamhetsberättelse och räkenskaper granskades och godkändes. Klubben tackade av förra årets ordförande Isidor Olsbjörk som flyttat till Stockholm samt Alexander Siemers som slitit i många år som klubbmästare och fixat fika och hållit ordning i köket. Anders Ripa lämnade också styrelsen på grund av tidsbrist.

Carno och Sylvan leder årsmötet

”Carno” och Anders Sylvan leder årsmötet

Då var det dags för valberedningen att föreslå personer som kunde kliva in och fortsätta styrelsearbetet. Det visade sig dock svårare än de trott. Efter en febril diskussion i pausen hade de övertalat de tidigare styrelsemedlemmar Martin Rosvall, Leif Densloe och Johan Reftel att återigen hjälpa till och styra skutan vidare. Tänk på att klubben varje år behöver nytillskott av personer som vill sitta i styrelsen och komma upp med nya idéer för ett spännande program. Har du intresse av styrelsearbete och idéer om vad klubben ska göra på möten så hör av dig i god tid till valberedningen. ”Gaston” och Janne Stenberg fick fortsatt motvilligt detta hedervärda uppdrag för kommande år.

GMK Styrelsen 2019

Anton, Anders, Johan, Christer, Leif och Martin

En motion från Leif Densloe bifölls och det innebär att GMK skänker 2 000 kronor till Sveriges Trollerimuseum för att hjälpa Tim Star att driva detta vidare. Missa inte att besöka museet och titta på de magiska skatterna som samlats där. Under övriga frågor diskuterades klubblokalen och vad medlemmarna ville göra på det nya året.

Efter årsmötet hölls en kort auktion av några saker som inte längre fick plats i biblioteket och klubben fick in cirka 750 kronor till kassan istället.

Vi hann givetvis med mingeltrolleri och mingelsnack till för sent innan det var dags att låsa och vi tågade hemåt i snöstormen.

Text: Leif Densloe Foto: Anders Ripa och Leif Densloe.

GMK styrelse 2019

ORDFÖRANDE Martin Rosvall