Årsmöte 1 februari 2010

Efter ett besök i Danmark var det dags för årets första klubbträff i GMK. Det var tillika vårt årsmöte där en ny styrelse skulle väljas. Den nya styrelsen består av Martin Rosvall/A:son B:son C:son ordförande, Peter Sjöstedt vice ordförande, Christer Wilén sekreterare, Helena Ånestrand kassör, Torbjörn Lindblad klubbmästare, Sture Höggren bibliotekarie, Tobias Österblom informatör, Alf Mouwitz ledamot.

Efter förhandlingar var det show av Dusenberg som också berättade lite om en mentaltävling i grekisk television. Mycket underhållande. Lennart Gombrii tog sig an scenen också och vår vän Gaston gav oss en liten föreläsning om ”pinnen & den roliga mössan”. Det var en historia för sig.

Gaston

Efter fikat var det åter dags för Gaston. Han visade oss delar av sin medeltidsföreställning. Den var mycket underhållande. Gaston har gjort mycket forskning kring trolleriets historia, och detta har han byggt in i sin föreställning som var fylld av medeltida illusioner och klassiker som t ex risskålarna på ett sett som vi aldrig hade sett dem tidigare. En mycket rolig föreställning med många lärdomar.

Vi ses igen i mars.

Martin Rosvall/A:son B:son C:son