Årsmöte 6 februari 2012

Äntligen var dagen kommen då Göteborgs Magiska Klubb öppnade dörren till Buratinoteatern och gick in. Måndagen den 6:e februari var det alltså dags för årsmöte i GMK. Programmet bjöd även på introllning av tre nya aspiranter samt officiellt utnämnande av en hedersmedlem, Lennart Green.

Vi började årsmötesförhandlingarna med en parentation för Karl-Henrik Lillebjörn, Radloff. Ordförande Martin, Ason Bson Cson, Rosvall berättade lite om Radloff och höll en tyst minut. Därefter fortsatte mötet med sedvanliga förhandlingar.

Den nya styrelsen blev: Martin Rosvall, ordförande, Peter Sjöstedt, vice ordförande, Samuel Varg Thunberg, kassör, Torbjörn Lindblad, Klubbmästare, Alf Mouwits, sekreterare, Robert Devon, ledamot, Stefan Berggren, suppleant, Ludvig Alfredsson, suppleant.

Vi vill passa på att tacka Christer Wilén, Helena Ånestrand och Elin Fossum för er tid i styrelsen och också välkomna Robert, Stefan och Ludvig som är helt nya i styrelsen.

Efter årsmötesförhandlingarna var det så dags för fika. Torbjörn Lindblad hade dukat upp med smörgås, kaffe och läsk.

2012-02-06_Matz-Ervin-Esman

Matz, Ervin och Esman

Introllning är alltid lika roligt och spännande, vad skall de visa? Är de nervösa? Skall de bli invalda? Vi kan bara lyfta på hatten för Matz, Ervin och Esman och konstatera att det hela var mycket proffsig framfört och roligt att titta på. Välkomna till GMK. De tre unga herrarna visade prov på mycket underhållande trolleri med många överraskningar.

2012-02-06_Dusenberg

Innan det var dags att utse vår hedersmedlem fick vi se prov på ett av Dusenbergs fina expriment. Det är alltid lika roligt att se vad han har hittat på. Tack för det Dusenberg, du är en verklig glädjespridare.

2012-02-06_Lennart-Green-Martin-Rosvall

Så till kvällens hedersmedlem. Lennart Green utsågs till hedersmedlem i GMK för sina fina insatser för magin. Ett diplom och en blomsterbukett delades ut av ordförande Martin. Där efter fick vi oss en resa utan dess like. Lennart bjöd oss på en underhållande timme med såväl självverkande effekter som små pussel och lite origami. Lennart är en sann vän till magin och han bjuder generöst på sig själv till allas vår förtjusning. Tack Lennart för din inspirerande stund tillsammans med oss i GMK.

2012-02-06_Lennart-i-toppform

Jag ser fram emot många glada stunder på GMKs träffar under 2012.

Martin, Ason Bson Cson, Rosvall – ordförande i GMK

GMK Styrelse 2012